Its Arrived, finally!!! :)

Semangat basuh baju hr ni!
Tadaa..dh siap sidai..baju2 anok jer tiga line ni,ni sekali basuhan yer.Semua ni bj baru ker?
Taklaaah..haa,yg ni jer,beberapa helai yg baru tiba pg tadi..dapatla setiap sorang 3-4 pasang kali ni...Anak2 doa Ummi murah rezeki,bolehUmmi shopping lagi utk anak2 yer ;)

Yeehaa!!! Akhirnya..penantianku selama genap seminggu berakhir jua..inilah pengalaman pertama aku as online shoppers tegar,yg kerap melakukan urusniaga secara online,menempuh pngalaman menanti ketibaan barang yg di order dgn sebegitu lama..sungguh tidak effisyen! this time bkn salah penjual tu, psl mmg dia dh pos awal..yg masalah skng ni is the kurier servis tu yg hampeh dan lembap..almaklumlaa..namanya pun kangaroo...cb bg nama tiger ker,leopard ke,cheetah ker,laju la kot sampainyer,hihihi...just imagine, melalui tracking sistem yg disediakan secara online,aku tgk parcel dh arrive di pjabat kemaman tu pd pkul 2pg,23hb. patutnya,siang 23hb tu dh boleh hntar kan..tp tak hantaar..then 24hb,tak hantar jugak,25 tak kunjung tiba jgak..naak jugak aku kol2 follow up..hah,hr ni 26hb,baaaru la sampai terkedek2 dgn mat despatch yg naik motor..pahtu telepon pnya la bnyak kali nk tnya umah dok tang mana..hadoilaa..yg behtu,ms aku sign resit terima tu dan la aku sound 'ni,servis lembap ni,sy nak adu kat mana?' mat despatch tu selambe jer jawab, 'ngadu kat tokey la,kat hq...' e'eh,menjawab plak mamat ni..ler,dh bkn aku ke yg tnya td?kiki..what ever laah..time tu aku xbp nk bengkerk sgt psl parcel mmg dh ada depan mata,so ok laa..buatnya hilang ke d perjalanan dek kerana servis yg hampeh,haa, x ke naya..so ni pn kira syukur la kaan ;)
so,parcel apakah itu yg ku nanti nantikaan...?haa..baju anak2anda ku laah! aku shopping online baju anak2 ku yg dua orang itu...yer laa,aku sebagai ibu yg dok nguruskan depa saban hari,mcm dh naik jemu pn ada tgk anak2 asik ulang pakai bj yg sama ja kaan..tu yg aku amik tindakan drastik, cr bj2 online jer la,mudah, cepat (walaupun kali ni tak copat!) yet totap berkualiti doo..nk ajak abi p shopping time2 ni,haruus la tidak,abi nye tgh musim bz daa...
So,sampai jer brg tadi,terus bkak,check tgk btul ke tak brg nye..then teerus aku bkak plastik n label pe semua,baawak masuk mesin! takder tangguh2 dah..betulla kata pepatah,penantian satu penyeksaan! :p
So,lepas ni,makin encem la anak2 ummi dapat pakai bj baru..Umar kan dh makin besar,mmg dia akan noted bila pakai bj2 baru ni,the design,the colour...mulutnya kan pokpek2 ;)
Layan jerlah yer gambar bkenaan posting kali ni.. :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment