Pasca Kelahiran MRW ~ Part2





Tp keesokan hrnya,pihak hospital telefon dn meminta aku dtg ke hospital bg menyusukan bb secara direct jika mahu bb speed up the recovery, disamping bekalan susu juga sudah habis..waah,salah budget la aku bg stock susu,almaklumla takdak pngalamaaan..hmm..tp nk kena travel semula..aduuh,gimana mau rehat..so travellah km semula ke KMC,km smpai pn dh tghari,bimbang sungguh ht takut bb kelaparan..

Km berada di sana sehingga malam baarulah km bgerak pulang..aku yg mmg takmau blk awal krn nk duduk bersama2 bb..

Sampai di rumah pn dh lewat malam..aduh,letih sungguh badan...

31Mei2011

Hari ni,aku menerima panggilan lg dari nursery KMC mamaklumkan yg bekalan susu hampir habis..ahh,gawat..gimana siih...mna mungkin aku dpat berulang alik ke KMC saban hr..bkn sbb takmau pergi tp sebab abi hr ni dh mula kembali bekerja..

Tp Alhamdulillah,Allah mudahkan urusan,member pertolongan melalui P.Sh, bekas anak buahku yg bekerja satu ofis di Kuantan dulu..Syukuur,masalah dpt diselesaikan..utk bekalan susu esok dn lusa,P.Sh telah menyatakan kesediaannya membantu menghantarkan susu ke KMC..Aku sgt2 menghargai bantuan P.Sh yg sungguh tidak ternilai ini...

1 Jun 2011

Hari yg ditunggu2 telah tiba..hari utk kami membawa pulang ahli keluarga km yg baru.. Wow,sgt excited! ;)

Tetapi,km hnya boleh bergerak ke sana setelah abinya pulang dr kerja..so,mmg malam jugalah km sampai di sana..sebelum nk g amik bb,km makan dulu di restoran mamak yg berhampiran..aku lak teringiin nk mkn air kelapa,so dgn tak berfikir apa,aku order dn minum shjlah air kelapa yg sedap itu...minum plak dpn mak mentua sy yer,huhu,xtaula ape yg akan difikirkannye yer-xpantang ke? Hihi..

Haa,bab pantang2 ni nnti lain posting i citer.."wink2"

Tak sabar nak abiskan siri Kelahiran MRW ni pnya cerita ni..pnyala pjg kaan..alaa kasik chance laa..sbb meeemang dh laama sgt berhasrat nk menulih ttg pengalaman yg sntiasa segar diingatan ni..haa,ni dh tulis,so takla bebankan fikiran sgt nk mengingat all those peristiwa dan fakta dh lepas ni,hihi...

Ok,bl dh setel semua,aku naiklah utk mengambil bb..alhamdulillah,semuanya berjalan lancar..sehinggalah apabila naik ke kereta..Umar laah..!Pertama kali aku menyusukan bb di depan dia dlm kereta tu,dia menangis! Haah,sudah! Nasib ada mak mentua yg duduk di hadapan,akhirnya,mak pegang the newborn bb,Umar dok dgn Ummi laa..huhu...the new challenge strt tonight! :p Welcome our new member!

Lain posting nnti i citer aperkah cabaran2 hebat yg diterima dgn kehadiran org baru yerr..as for now,cube layan jer dulu gambor2 menarik yg berkaitan dgn entri kali ni,ok.


  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments:

Post a Comment