Tobat xmau buat camni daahh..






Haa,ni la ceritanya keadaan aku masa dlm 'pantang' lepas melahirkan MRW...kalo nk diikutkan,yg sebetui2nya aku 'berehat',not actually rehat pun tp kira mcm releks n melakukan all the pantang 'ritual' ni kira minggu pertama jaa..tu pn pasai my mother in law ada, n ada panggil org dtg mai berurut 3hari.so 3hr tu jer la pakai bengkung, 'pilis',tungku bagai...
Masuk ja minggu kedua,aku dh duduk sorang..sorang means aku wif hubby n anak anak jer la,takdak sapa mai tggu dah..kerana keadaan tak mengizinkan..bb kuaq 2minggu awal,so perancangan penggiliran tu jd 'lari' laa..tokwan n tokma flies ke Vietnam this week..depa plan lama dh kaan,takkan nk enterfrem pulop! :p
So,i'm as the survivor,berreh ajer,xdok haal,i kn 'tough'! huhu..tp dlm ht menangiih,sape yg tahu,huhu..xtau eh,camane i can manage to uruskan newborn bb wif the older bb yg tgh lasak,hubby of kos la p kijo kan,takkan nk cuti pnjang plak,bkn die yg beranook,kiki..tp yup,in a week time tu jer,mmg mampu menensenkan aku..ntah,rase tensen sesangat...so hujung minggu tu,aku ajak hubby aku bawak kuaq jenjalan..aku nk p jalan2 ke Mesra Mall!!! mmg jalan di mall is satu cr aku dpt hilangkan tensen ok..kalo ada bli2 barang ka,laagi hilang tensen! 'wink2'
but thats really an experience! series aku ras mcm nk pitam beb! nasib jer takder tumpah2 darah ke hape kan...n org plak bile lalu tgk anak dlm stroller kecik agi,sibuk ler nk tnye bp bln..aku selambe ler jawab,2mingguuuu,then blah.malas nk dgr org ngomel :p
Yg silapnye tu psl time solat,aku ditinggalkan dgn si kecik, abinya masuk solat dgn si abg..aku ditinggalkan sendirian dgn bb..mula2 tu dok dlm stroller,xde hal la kaan..tb2 bb nangis,xmau dok dlm stroller..jd tepaksala aku dukung bawak jalan2 sementara tggu abi smpai..Ya Allah, time bwk bb jalan2 tu la aku rs badan mmg lain mcm beb..hiish,undescribable laa..terus rs nyesal outing hr ni...
Tp alhamdulillaah laa,xjd apa2...i just need rest,thats all..tp mmg tindakan keluaq brjalan di minggu kedua ni akn jd my first n last experience..lepas ni takmau buat daahh...huu tobat! haa,tau takut!kikiki...bl ingat2 balik,aii,ngerii!takut tumpah daraaaah! :( Moral of the story,jgn sesape ikut tindakan org yg tgh tensen ms berpantang ni yerr..ingaat!!! ;)
So,layan gambaq Raef 1st outing wif the family :)

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

8 comments:

Wonderful Life with Mary Kay said...

Giler arh... Liza angkat brg sket lepas habis pantang pun dah rasa nak pitam.... hmm.. mmg kena rest betul2 la sebulan pertama.... Byk tenaga hilang kan masa bersalin.. mesti betul2 tensen lah tu ek?

NiaRania said...

memang tensen la Liza,ber'pantng' sendiri la katakaaan..haa tu la sapa soh xdak sapa mai jaga sgt!terpaksala pantang cara ISA (Ikut Suka Aku!)ngeee :p

Anis Radzi said...

mek..ape daa dah kuar pi jejalan tengah pantang..kena banyak rest, bahaya mek..takut bentan je..=) Alhamdulillah tak dak pape..tapi ok la sekurang-kurangnya hang ada experience tentang ni..jangan ulang lagi noooo..;D

NiaRania said...

babtula tajuk posting aku- tobat takmo buat camni daahhh nis oii,hihihi..InsyaALLAH,lps ni,beranok,blk kg la pulop kot,mik experience baru pulop ;)

nazriyah said...

aikkk nak balik kg pulop??? kata xleh berpisah ngan tok laki hahahaha :)

NiaRania said...

kak naz: Ater dh nk masuk anok 3 tu,jadi2 laa nk 'bkepit' pun kaan ;) lainla kalo acik naz nk tulung jago hero2 ku masa aku bersalin tu,berreh r tak balik pung! :p

nazriyah said...

lambat lg kaaaannn anak ke 3..kata 3 taun lagiii.. dan la umar cerdik dah..buleh harap jaga adik....tak dok hal nak soh cik naz jaga... bereh jaa hehe

NiaRania said...

camtula my PA,kiki ;)

Post a Comment